הכוח של אהבת אם

על אימהות להעניק לילדיהם אהבת אם ללא תנאים כדי לבסס אמון וביסוס יציב של אינטימיות רגשית בחיי הילד.

 

מתוך הכריכה האחורית של ספרה של ד"ר ברנדה האנטר "כוחה של אהבת אם":

 

"אהבת אם מעצבת תרבויות ואינדיבידואלים. בעוד שרוב האימהות יודעות שאהבתן וזמינותן הרגשית הן חיוניות לרווחת ילדיהן, רבות מאיתנו לא מבינות את ההשפעה העמוקה וארוכת הטווח שיש לנו על פיתוח מוחם של ילדינו הצעירים, כשאנחנו מלמדות אותם שיעורים ראשונים באהבה ובעיצוב מצפונם… בתקופה שבה החברה קוראת לנשים לחפש את ערכן ואת הגשמתן האישית בדברים שמרחיקים אותן ממשפחותיהן ומהקשרים האינטימיים שלהן, האנטר מזמינה נשים לחזור הביתה – לילדיהן, למיטב שבהן, לליבן."

 

אנחנו צריכים להיות מוכנים להביט בחוויות שלנו כדי לזהות את המקומות שבהם אנו עשויים להיות מושפעים מהקשר שלנו עם אמנו. אנו יכולים להתחיל את המסע הזה על ידי פשוט להיות מוכנים לחפש את ליבנו ולהבין טוב יותר את עצמנו. ייעוץ מקצועי עשוי גם להיות חלק חשוב בתהליך זה. לורה אינגלס וילדר אמרה, "מה יש ביחס של ילדיכם כלפי עצמכם שאתם רוצים שהיו שונים? חפשו בליבכם ולמדו אם תוכלו לשפר את דרכיכם אל אימכם שלכם. "זה חשוב בין אם אמכם עדיין חיה ובין אם לא. אתם וגם אני מושפעים עמוקות מהקשר שלנו עם אמנו, ואחת המתנות החזקות ביותר שאנחנו יכולים להעניק לילדינו היא הבריאות הרגשית שלנו. הצעד הראשון שתוכלו לקחת למסע זה הוא קריאת "האמא שאני רוצה להיות" מאת סוזאן אלר. ספר זה נועד לעזור לכם להתעלות מעל העבר שלכם ולהעניק לילדיכם עתיד נהדר."

 

ילד לעולם לא צריך להרגיש כאילו הוא צריך לזכות באהבת אם. זה ישאיר חלל בליבם למשך כל חייהם. יש לתת אהבת אם ללא תנאי כדי לבסס אמון ויציבות של אינטימיות רגשית בחיי הילד. אם תהיה מניעה של אהבה, הילד יחפש אותה במיליון דרכים אחרות, לפעמים לאורך כל חייהם אלא אם כן ישלים עם עברו. היסוד הרגשי שאנו נותנים לילדינו בבית הוא יסוד לחייהם. איננו יכולים להמעיט בערך הבית וכוח אהבת האם."

 

"זה הכל עניין של השפעה. מקצוע האימהות עוסק למעשה בהשפעה. יש לכם ולי הזדמנות מדהימה להשפיע על הדור הבא על ידי מה שאנחנו עושות כאימהות כל יום. זו הסיבה שכוונות חשובות כל כך במהלך השנים שאנחנו מגדלות את המשפחה שלנו. היו מכוונות מטרה לגבי הריפוי שלכן מכאבי החיים. היו מכוונות מטרה ותדאגו לעצמכן. היו מכוונות להשקיע בנישואיכם. היו מכוונות לגבי הורות. היו מכוונות לעשייה ביתית. הכוונה מגבירה את ההשפעה, וההשפעה היא דבר שאלוהים מבקש שנכוון אליו. איננו יכולות להמעיט בכוחה של אהבת אם, את ערך הבית ואת החשיבות של הנוכחות המכוונת שלנו בבית."