איך עובד ניקוי יבש?

כולנו יודעים מה נכנס לכביסה: בעיקר מים וחומרי ניקוי ואם אנחנו מרגישים שאפתניים במיוחד, אולי מעט אקונומיקה או מרכך כביסה נוזלי.

 

כאשר אתה מגיע לניקוי יבש, הפקיד סופר את הפריטים שלך ומתעד כל חלק (חולצה, מכנסיים וכו'). לאחר מכן הוא/היא צריכים לשאול אם ידוע לך על אזורים הדורשים תשומת לב מיוחדת עקב כתמים, קרעים, כפתורים חסרים וכו'. לאחר מכן הפקיד מצמיד תג קטן לכל פריט לבוש, על מנת לזהות אותו כשלך. פריטים שזקוקים לתשומת לב מיוחדת יקבלו גם תג צבעוני מיוחד. תגים אלה יישארו על הבגדים שלך לאורך כל תהליך הניקוי. תופק חשבונית המציגה את תאריכי ההחזרה והאיסוף; עותק אחד נשאר אצל המנקה והשני ניתן לך.

 

תהליך הטיפול המקדים בכתמים בניקוי היבש אינו שונה בהרבה מהאופן שבו עושים זאת בבית. המטרה היא להיפטר מהכתם לפני ניקוי הבגד או לפחות להקל על כך בתהליך הניקוי היבש. זכור כי יש סיכוי גבוה יותר שתהיה לך תוצאה חיובית אם תקדיש זמן לטפל מראש בכתמים ברגע שהם קורים.

 

לאחר סיום הטיפול המקדים, הבגדים מוכנים לניקוי יבש. תהליך הניקוי והייבוש מתבצע במכונה אחת. הבגדים מונחים לתוך סל גדול מחורר, המסתובב תוך כדי ריסוס ושקוע בזרימות קבועות של ממס ניקוי. הממס הנפוץ ביותר הוא perchlorethylene או "perc". מכיוון שהתהליך אינו משתמש במים, הוא מכונה ניקוי "יבש". הבגדים נשמטים בעדינות ומחבטים בבלבול בסלסלה, וזה שווה ערך להתסיסה של מכונת הכביסה שלך.

 

חברת ניקוי יבש טובה תעשה "פוסט ספוטינג" לאחר ניקוי הבגדים שלך. תהליך זה משתמש בציוד מיוחד וכימיקלים, יחד עם קיטור, מים, אוויר ואקום על מנת להסיר כתמים עקשניים מהבגדים שלך. רוב האדמה והכתמים מוסרים בהליך זה, אך כתמים שהוגדרו על ידי חום וזמן עשויים להיות בסביבה כדי להישאר. זו הסיבה שכל כך חשוב לנסות להסיר כתם ברגע שהוא יוצר מגע עם הבגדים שלך.

 

השלב האחרון של תהליך הניקוי היבש נקרא "גימור". זהו התהליך שבו הבגדים שלך עוברים אידוי, גיהוץ ותיקון. ברגע שהפריטים שלך יסתיימו, הם יקופלו ויושבו בעיטוף או יתלו בניילון כדי להבטיח שהם יישארו בטוחים ונקיים במהלך הנסיעה הביתה.

 

מאמר זה נכתב בשיתוף עם https://www.rav-hevel.com/.