3 מיתוסים על מחזור שאנחנו צריכות לנפץ

אנחנו מבינות. קצת דם יכול לגרום לכולן להיות קצת ביישניות, ולכן חשבנו שזה עשוי להיות מועיל לנסות להבהיר כמה דברים לגבי הווסת.

 

זוכרות שעשו לנו את השיחה הידועה לשמצה על יחסי מין, שיעור, ריח ושינויים גופניים אחרים שמעידים על התבגרות?

 

למדתי בחטיבת הביניים כשהשיחה פנתה לנשים ולמחזור הווסת שלהן. איכשהו, אחד הנערים בקבוצה שלנו חשב שנשים תמיד במחזור.

 

הנה שמונה מיתוסים שאנחנו צריכות פשוט לנפץ:

מיתוס 1: אנחנו תמיד 'בתקופה הזו בחודש'

ראשית כל, חשוב להבין כי המחזור של האישה אינו זהה לווסת. הזמן שבו אישה מדממת בפועל מכונה ווסת, אך המחזור החודשי שלה הוא כל הזמן מתקופה אחת שמתחילה לתקופה הבאה.

 

למרות שנפוץ באופן נרחב לחשוב שמחזור הווסת של האישה נמשך 28 יום, זה מספר ממוצע בלבד.

 

מחזורי נשים מסוימים ארוכים בהרבה, בין 29 ל-35 יום, בעוד שאחרים יכולים להיות קצרים יותר. גם מצבים כמו נסיעות, תנודות במשקל, רגשות ותרופות יכולים להשפיע על תקופת המחזור.

 

לכן, הערכות לגבי האופן שבו נשים "תמיד באותה תקופה בחודש" אינן מדויקות.

 

כל תקופה היא כמו כל אישה – ייחודית ואינדיבידואלית.

מיתוס 2: כאבי מחזור הם 'ממש כמו' כל כאב אחר

הכאב שאנו מקבלות במהלך מחזור הוא אמיתי. אנחנו לא מדברות על כאבי ראש או התנגשות בפינות חדות. חלק מאיתנו צריכות להוריד את תפוקת העבודה ולהתכרבל במיטה, בתקווה שההתכווצויות הצובטות ישככו כי זה כל כך נורא.

 

למצב זה יש אפילו שם רפואי: דיסמנוריאה.

 

למעשה, כ-20% מהנשים סובלות מדיסמנוריאה שהיא חמורה מספיק כדי להפריע לפעילות היומיומית שלהן. מצב זה משפיע על יכולת הריכוז שלנו, גורם לנו להיות חרדות יותר ולא נעימות במיוחד.

מיתוס 3: זה בסדר לבטל את הרגשות שלנו כשאנחנו במחזור

יש שינוי פיזי אמיתי מאוד בגוף האישה בתקופה זו. בימים שקדמו לתקופת הווסת, רמות האסטרוגן שלנו צונחות, בעוד שרמות הפרוגסטרון עולות בצורה חדה.

 

אסטרוגן קשור לסרוטונין, "הורמון האושר", ופרוגסטרון מקושר לחלק במוח הגורם לפחד, חרדה ודיכאון. ההשפעות של הורמונים על מצב הרוח מסובכות, ובעוד שפרוגסטרון עלול לדכא רגשות מסוימים, יש לו השפעה על איזון מצב הרוח.

 

זה עשוי להיות מפתה למחוק שינויים דרסטיים לכאורה במצבי הרוח כ"סתם הורמונים", אך שינויים במצב הרוח הנגרמים על ידי הורמונים עדיין אמיתיים. זה יכול לקרות על בסיס חודשי, אבל זה לא מבטל את הרגשות שלנו.

מיתוס 4: הורמונים מגדירים נשים

אם כבר מדברים על הורמונים, נשים הואשמו בהיותן "הורמונליות" במשך זמן רב. יש גברים שאף השוו את הרגשות שלנו להיסטריה, כאילו זו מחלה, כדי להסביר את ההתנהגות הנשית. הנה חדשות מרעישות: לכולם יש הורמונים, ואף אחד לא אוהב שמתעסקים איתם. אפילו לא גברים.

 

רק תסתכלו על המחקר הזה על אמצעי מניעה של גברים, שהופסק כי המשתתפים לא הצליחו להתמודד עם תופעות הלוואי של אמצעי מניעה של אקנה, כאבי זריקה והפרעות רגשיות.

 

נשים מקבלות את אותן תופעות לוואי עם אמצעי הלידה שלהן, גם אם הן משפיעות לרעה על רווחתן הכללית.

 

למידע נוסף ניתן להיכנס לאתר https://bunnyboo.co.il/