טיפים איך לחסוך כסף בחוכמה

הגדר מסגרת זמן עבור המטרות שלך.

הגדרת מגבלות זמן שאפתניות (אך תמיד סבירות) למטרות שלך יכולה להיות מניע נהדר. בוא נניח שבעוד שנתיים אתה רוצה להיות בדרך לבית שלך. במקרה זה, תצטרך לברר את העלות הממוצעת של בית באזור שבו תרצה לגור. לאחר מכן עליך להתחיל לחסוך עבור המקדמה. מקדמה עבור נכסים צריכה לרוב להגיע עד 20% ממחיר הרכישה, שזה לא מעט. אז אם נניח שבית כמו שלך באזור שבו אתה רוצה לקנות אותו עולה 300,000 יורו, תצטרך לחסוך לפחות 20% מ-300,000 יורו, כלומר 60,000 יורו בשנתיים. תלוי כמה אתה מרוויח, זה יכול להיות פשוט בלתי אפשרי. מגבלות זמן חשובות במיוחד עבור יעדים חיוניים לטווח קצר. לדוגמה, אם צריך להחליף את תיבת ההילוכים ברכב שלך אבל אתה לא יכול להרשות לעצמך את התיקון כרגע, אתה צריך לחסוך את הכסף עבור זה בהקדם האפשרי כדי שלא תיתקע בדרך לעבודה . מגבלת זמן שאפתנית אך ריאלית יכולה לעזור לך להשיג מטרה זו תוך פרק זמן קצר.

 

צור תקציב קל להגדיר יעד חיסכון שאפתני, אבל אם אין לך מעקב אחר ההוצאות שלך, יהיה קשה להשיג יעדים אלה. כדי לשמור על ההתקדמות הפיננסית שלך במסלול, עליך ליצור תקציב בתחילת כל חודש, תוך התחשבות בהכנסה שלך. אתה פחות תתפתה להוציא כסף מיותר אם כבר תקצבת סכום מסוים עבור עלויות קבועות והוצאות אחרות עוד לפני שהכסף בידיים שלך. אם אפשר, שלם הכל ברגע שאתה מקבל כסף כדי שלא תחלש ותוציא את הכסף במקום אחר. לדוגמה, אם אתה מרוויח 3,000 יורו בחודש, התקציב שלך יכול להיראות כך: עלויות דיור/נלוות: 1,000 יורו הלוואת סטודנטים: 300 יורו מכולת: 500 יורו אינטרנט וטלפון: 70 יורו בנזין: 150 יורו חיסכון: 500 יורו אחר: 200 יורו יוקרה: 280 יורו.

 

קשור: מתכננים חופשה במלון כרמים? לחצו כאן וגלו את כל המבצעים >>>

שימו לב להוצאות שלכם.

כל מי שרוצה או צריך לחסוך כסף נמצא בתקציב די מצומצם. עם זאת, אם אינך עוקב אחר ההוצאות שלך, זה עלול להיות קשה לניהול. אם תרשום מתי בדיוק הוצאת כמה כסף, תוכל לזהות בבירור כל "איזורים בעייתיים" בסוף החודש שבהם אתה צריך להיות זהיר עוד יותר כדי להישאר במסגרת התקציב שלך. שימו לב לכל פרט בהערות שלכם. ככלל, כל אחד צריך לעקוב אחר ההוצאות שלו על דברים כמו דיור והחזרי חובות, אבל ככל שהמצב הכלכלי שלך הדוק יותר, אתה צריך לשים לב יותר לכל הוצאה קטנה. ייתכן שיהיה שימושי לשאת איתך מחברת קטנה כל הזמן. הרגילו לרשום הוצאות מיד ולשמור את הקבלה (במיוחד ברכישות גדולות יותר). כשיהיה לך זמן, העבר את ההוצאות שלך למחברת או גיליון אלקטרוני גדול יותר עבור ארכיון לטווח ארוך. ישנן גם אפליקציות סלולריות רבות ושונות בימינו שבהן אתה יכול להשתמש כדי לעקוב אחר ההוצאות שלך. אתה יכול אפילו להוריד ולהשתמש בכמה מהם בחינם. אם אתה מתקשה להוציא פחות, שמור כל קבלה. בסוף החודש אתם יושבים ומחלקים את ההוצאות שלכם לקטגוריות שונות. אתה תהיה בהלם כשתראה כמה כסף הוצאת על דברים חסרי טעם, וזה עשוי להיות הלם מאוד מרפא.

בדוק את ההוצאות שלך.

בקש תמיד חשבונית כשאתה קונה באופן אישי ומדפיס את החשבונית לרכישות מקוונות. בדקו שלא שילמתם יותר מדי או על סחורה שלא הזמנתם; תתפלאו באיזו תדירות זה קורה. נניח שאתה בבר עם חברים ואחד מהם מזמין מרגריטות לכל הקבוצה; ודא כי אלה לא מופיעים גם על החשבון שלך. זכרו גם שאם אתם נדיבים מדי, אתם עלולים ליפול לבור פיננסי עמוק. בדיוק בתור ידידות, אתה לא צריך לפצל חשבון לשניים אם אתה אוכל. אם האחוז של חברך גבוה משלך, עשה את החישוב בזהירות. הורד אפליקציה כדי לחשב את הטיפ במדויק.

 

מאמר זה נכתב בשיתוף עם קופונצ'יק – קופונים ומבצעים.