3 הגפנים הטובים ביותר לגדל על הפרגולה שלך באביב הזה

מעטים דברים יפים יותר מפרגולה לבושה במלואה עם הירק העסיס ביותר. עם זאת, בחירת צמחים שיקשטו את מבנה הגינה שלך יכולה להיות מסובכת. יש כל כך הרבה צמחים לבחירה, שכל אחד מהם דורש רמות שונות של טיפול ומיומנות לטיפוח. אתה רוצה לבחור משהו שישגשג באקלים של ישראל תוך התאמה לאסתטיקה החיצונית הכללית שלך.

 

אם אתה מתקשה להחליט אילו צמחים מטפסים להציג למבנה שלך, אל תיבהל! להלן שלושת הגפנים הטובות ביותר לגדל על הפרגולה שלך באביב הזה.

ורדים מטפסים

אם אתה רוצה משהו יפה, צדדי וגמיש, שקול לגדל ורדים מטפסים על הפרגולה שלך העונה. הגפנים הללו מגיעות בצבעים מרהיבים רבים, מצהובים מרהיבים ועד ורודים ואדומים רומנטיים, כך שתוכלו להפיק כל סוג של מראה גן שתרצו להשיג.

 

ורדים מטפסים גדלים במהירות ויכולים לטפס על מבנים מבלי להוסיף עליהם יותר מדי מאמץ. החלק הטוב ביותר הוא שפרחים אלה משגשגים בדרך כלל מהאביב ועד הסתיו, כך שתזכו ליהנות מהם במשך מספר חודשים בכל פעם. ורדים מטפסים אינם מושכים רק את העיניים; הם גם ריחניים להפליא, מושלמים עבור אנשים שצריכים "לעצור ולהריח את הוורדים".

יַעְרָה

ישנם כמה מינים של יערה שאתה יכול לאמן כדי לטפס על הפרגולה מאלומיניום שלך ומבנים חיצוניים אחרים. צמחים אלה כוללים בדרך כלל עלים ירוקים כהים ופרחים בהירים, היוצרים ניגודיות מושלמת המאפשרת להם לבצבץ. יערה אכן זקוקה לקצת יותר תמיכה מאשר ורדים מטפסים, אז וודא שהמבנה שלך חזק מספיק כדי לתמוך בהם.

 

יערה תגרום לפרגולה שלך להיראות כמו סצנה מסרט של דיסני. פרחים אלה מייצרים ניחוחות מדהימים המושכים אנשים ובעלי חיים כאחד. צפו בגינה שלכם פורחת לנווה מדבר עם יונקי דבש, פרפרים ושאר אורגניזמים מעניינים המבקרים בגפנים המטפסות שלכם.

טמפי חצוצרה

הגפנים הטובות ביותר לגדל על הפרגולה שלך באביב הזה הן בעלות תושייה ומסוגלות להסתגל לאקלים שונים. זחלפי חצוצרה מתאימים את החשבון הזה ל-T – צמחים אלה יכולים לגדול באקלים קר יותר, אבל הם גם יכולים לעמוד בעונות המתחלפות ולשגשג גם כשהטמפרטורות מתחילות לעלות. קשה לפספס את הפרחים האלה, עם עלי הכותרת המובהקים דמויי חצוצרה שמהם נובע שמם.

 

אל תתנו לכותרת להטעות אתכם – אין שום דבר מצמרר בגפנים היפות האלה! הם בדרך כלל פורחים בכתום בהיר ונועז, אבל אתה יכול למצוא גם כמה גרסאות צהובות ואדומות. מטפחי חצוצרות גם מריחים מאביקים מדהימים ומפתים שיעצימו כל צמח בגינה שלכם.

 

לפני שתתחיל לשתול, הקפד לשכור חברת פרגולות וסוככים אמינה ומקצועית כדי להתקין את המתקן החיצוני המושלם שלך. צרו איתנו קשר עוד היום ותנו לנו לעזור לכם להעניק לבית שלכם את הכישרון הנוסף שחסר לו.