עצבו את הבית המודרני שלכם עם ריהוט בר-קיימא

את פרייטה דוטה, מייסדת סטודיו MiradorLife, פגשתי לראשונה במהלך האירוע GreenItch בבנגלור. היא הסבירה לי את היתרונות שבבחירת ריהוט ביתי בר-קיימא, אבל בקושי יכולתי לשמוע אותה ברעש של הקהל. אז עברנו לשבת במקום שקט יותר על כסאות אוכל. כאן הבנתי לגמרי את מטרתה להביא מימד בר-קיימא לרהיטי בתים שלנו.

 

כששמעתי מילים כמו שדרוג, מיחזור וידידותי לסביבה, חשבתי לעצמי שזה לא חדש כי אופניים ומיחזור הם פרקטיקות נפוצות בבתים הודים. עם זאת, לאחר מספר דקות נוספות של שיחה איתה, הבנתי שפריטה לא רק עוזרת ביצירת השפעה סביבתית חיובית, אלא גם עושה את ההבדל בחייהם של בעלי מלאכה מעוטי יכולת מהודו. עם האוסף הייחודי שלה של אמנות קיר וצלמיות, היא גם משחקת תפקיד מרכזי בהחייאת צורות האמנות הגוססות כמו פזמינה, טנג'ורה, דוחרה, פינצ'אי, ועוד.

 

פריטה מחזיקה בתוקף את שרביט הקיימות על ידי תכנון רהיטים לבית עם יצירות מקוריות במיוחד. העיצוב של כל אחד מאלמנטים אלה תלוי במאפיינים פיסוליים ובפונקציונליות כדי להוסיף אופי לחלל הפנים שלנו. המיקוד שלה טמון בעיצובים מודרניים, עכשוויים, מעבריים ואקלקטיים המיוצרים מעץ טבעי עם צבעים ללא תרכובות אורגניות נדיפות וחומרי גימור ידידותיים לסביבה. עץ מסירות ישנות ומעצים שנפלו הם רק חלק מהחומרים הניתנים למחזור שהיא משתמשת כדי ליצור ערכות אוכל, שולחנות קפה, כלי בית, כסאות בר, כסאות, וקישוטים לשולחן. כולם עוברים את תהליך השיפוץ, השדרוג והדמיון מחדש.

 

היא לא לבד במסע הזה של ריהוט בית בר-קיימא. פריטה נתמכת על ידי אומנים מיומנים רבים ברחבי הודו; בעיקר בעלי מלאכה שעוסקים באריגת דקו ביתית כמו סלים, מגשי הגשה, גזעי אחסון וכדומה.

 

הסתכלתי סביב הסטודיו כדי לחקור את האוסף שלה ומצאתי משיכה מסוימת לאופן שבו נעשה שימוש במשהו שנזרק למיומנות ליצירת יצירת אמנות חדשה לגמרי שהיא מודרנית ומתוחכמת. עץ, ראטאן, קנים, יקינתון מים, נצרים ובמבוק משוחזרים – כולם נוצלו לשימוש במטרה ליצור ריהוט ביתי מפואר, פונקציונלי ונצחי.

 

כמו כן, טקסטיל אורגני וסיבים טבעיים שימשו לייצור כיסויי כרית ושטיחים לא רעילים, בהתאמה. אז אמרתי לעצמי שפריטה באמת מגדירה מחדש את חלל העיצוב הביתי ומציגה בפנינו את היופי של מוצרים ברי קיימא.

 

במהלך שיחתנו ניצלתי את ההזדמנות לשאול אותה לגבי דרכים שבהן אוכל להיות יותר בר-קיימא כשאני מרהטת את ביתי המודרני. היא הציעה לי לשקול את הרעיונות הירוקים האלה –

 

עץ משוחזר

השימוש בעץ משוחזר הוא הדרך האידיאלית להפחתת טביעת הרגל הפחמנית שלנו. העץ המשוחזר הבלתי גמור מכניס חום ונעימות. אחד הטרנדים האחרונים הוא לבחור רהיטים המזווגים עץ משוחזר במתכות או אבנים מודרניות לגימור היברידי.

 

חומרים טבעיים

חשוב מאוד לשמור על האוויר הפנימי מפני רעלים. לכן, כשאתם קונים רהיטים, הבטיחו כי אתם בוחרים באלמנטים עם צבע טבעי שבטוח לסביבה ואינו פולט רעלים. תגידו 'לא' גדול לרהיטים עם צבעי VOC (תרכובות אורגניות נדיפות) מכיוון שאלה יכולות לדלוף לאוויר כסוג של גז ולהיבנות בהדרגה לרמות רעילות. בקיצור, דלגו על המוצרים המזיקים, והיצמדו לגירסאות הידידותיות יותר לסביבה.

 

שדרוג

אם כישורי ה"עשה זאת בעצמך" שלכם טובים, אל תהססו לשדרג ריהוט בית ישן לכדי יצירה מודרנית. לדוגמה, אתם יכולים להמיר כיסויים ישנים לאמנות קיר נהדרת, לראש המיטה, או אפילו כמפת שולחן. יתרה מזאת, תוכלו לצבוע ולרפד כיסאות בר כדי להעניק להם מראה חדש.

 

סטודיו MiradorLife של פריטה, הממוקם בלב בנגלור, מלא בריהוט ביתי מדהים. יש הרבה מה לעשות ולחקור בתחום. תוכלו לפגוש את פריטה וללמוד על ריהוט בר-קיימא ולרכוש דברים שאתם אוהבים.