מהי שלפוחית ​רגיזה?

האם אתם מרגישים צורך דחוף להיכנס לשירותים? אבל כשאתם מגיעים לשם, בקושי יוצא משהו? או אולי אתם מרגישים שאתם הולכים לשירותים כל הזמן? או שהדחפים שלכם מתרחשים כל כך פתאום שאתם מתקשים להגיע לשירותים בזמן, וכתוצאה מכך סובלים מדליפה מקרית? אם אחד מהתרחישים הללו נשמע לכם מוכר, ייתכן שיש לכם שלפוחית שתן ​​רגיזה.

 

שלפוחית ​​רגיזה היא מצב שכיח שמתרחש כאשר האותות משלפוחית ​​השתן למוח אינם פועלים כראוי. זה גורם לכם לרוץ לשירותים באופן בלתי צפוי, ולעתים אפילו לחוות דליפות משלפוחית ​​השתן.

 

דברים מסוימים עשויים לעורר לעתים קרובות שלפוחית רגיזה עבור אנשים מסוימים, כמו צליל של מים זורמים, או אפילו סתם ציפייה להטלת שתן יכולה לגרום לעווית בשלפוחית ​​השתן, ולגרום לכם להרגיש שאתם צריכים ללכת עכשיו.

שכיחות שלפוחית ​​רגיזה אצל גברים

בעוד שנשים חשופות יותר למצב בריאותי זה, סביר להניח כי 30% מהגברים סובלים משלפוחית רגיזה. ייתכן שמספר זה גבוה עוד יותר, מכיוון שגברים רבים אינם מדווחים על תסמיניהם.

מהם הסימפטומים של שלפוחית ​​רגיזה אצל גברים?

הסימפטומים של שלפוחית רגיזה דומים גם אצל גברים וגם אצל נשים. סימן ההיכר של שלפוחית רגיזה הוא הצורך הדחוף והבלתי נשלט לרוקן את שלפוחית ​​השתן. זה קורה בדרך כלל פעמים רבות במהלך היום, מה שגורם לכם להרגיש שאתם כל הזמן הולכים לשירותים. לאלו שאינם מסוגלים להגיע לשירותים בזמן, תאונות או נזילות עשויות להיות חלק מתסמיני שלפוחית רגיזה.

 

אנשים עם שלפוחית רגיזה עשויים גם לחוות קושי לרוקן את שלפוחית ​​השתן לחלוטין, להוציא זרם שתן חלש או להתקשות במתן שתן. הם עשויים גם לסבול מצורך להשתמש בשירותים מספר פעמים בלילה, מצב המכונה נוקטוריה (הטלת שתן לילית).

מדוע גברים סובלים משלפוחית רגיזה?

שלפוחית רגיזה יכולה להתרחש מסיבות רבות. אצל גברים, בעיות בערמונית הן הגורם הנפוץ. ככל שגברים מזדקנים, הערמונית יכולה לגדול ולעתים לגרום להפרעה בזרימת השתן. ערמונית מוגדלת עשויה להיות גם סימן לסרטן הערמונית, לכן חשוב לבדוק אותה.

 

עם זאת, בעיות בערמונית אינן הגורם היחיד לשלפוחית רגיזה. גברים עשויים לחוות בעיה זו אם הם סובלים מסוכרת, השמנת יתר, עצירות, דלקות בדרכי השתן או מצב נוירולוגי, כגון פגיעה בחוט השדרה, מחלת פרקינסון או טרשת נפוצה. תרופות מסוימות עשויות גם לעורר מצב של שלפוחית רגיזה, ואפילו הדיאטה שלכם יכולה למלא תפקיד בהחמרתו.

 

מידע נוסף ניתן להיכנס לאתר של עזר נאמן.