היתרונות והחסרונות של המדיה החברתית בנושא מיניות

אנו חיים בעולם דיגיטלי. גם בחמש השנים האחרונות השימוש ברשתות החברתיות גדל בכ-93%. ב-2020 היו מעל 3.81 מיליארד משתמשים בפלטפורמות כמו פייסבוק, טוויטר אינסטגרם וסנאפצ'ט. פופולריות כזו הכניסה בהכרח גם את היתרונות והחסרונות של השפעת המדיה החברתית על חיי היומיום של האנשים כולל מיניות.

יתרונות וחסרונות רגשיים של המדיה החברתית

יתרונות

ללא ספק, לרשתות החברתיות הייתה השפעה על הרווחה הרגשית של אנשים, אבל זה לא בהכרח אומר שהכל היה רע. האנונימיות הקשורה למדיה החברתית מאפשרת לאנשים להיפתח בנושאים שאחרת הם עשויים שלא להרגיש בנוח לדון בהם. ניתן כמובן להפוך את זה לרעיון שלילי אך כשיש מקום בטוח לעסוק בחשיפה עצמית, זה יכול להועיל באמת לבריאות הרגשית.

 

זה יכול להיות מועיל במיוחד עבור כל מי שנאבק במיניותו מכיוון שאנשים יכולים לקבל עצות או לשמוע סיפורים מזרים באמצעות הודעות ברשתות חברתיות ללא אלמנטים של מבוכה או אי נוחות. רשתות חברתיות נותנות לאנשים את המרחב ליצור קבוצה חברתית תומכת וקהילה שבה כולם יכולים לעודד אחד את השני להיות הגירסה הטובה ביותר שלהם.

 

חסרונות

בעוד שצדדים מסוימים במדיה החברתית יכולים להיות מועילים ותומכים באמת, צדדים אחרים יכולים לטפח סביבה רעילה להפליא. מחקר שנערך בשנת 2014 קישר בין משתמשי מדיה חברתית לבעיות נפשיות, כולל תסמיני דיכאון, שינויים בהערכה העצמית, ומצא שרבים מכורים למדיה חברתית.

 

לאלה הנאבקים עם כמה היבטים של מיניותם – במיוחד באוכלוסיות בגיל תיכון – מדיה חברתית עשויה לגרום לצער ולבריונות ברשת. חברי קהילת LGBTQ + נמצאים בסיכון מוגבר לבריונות ברשת אשר עלולה להשפיע לרעה על בריאותם הרגשית.

יתרונות וחסרונות רומנטיים של המדיה החברתית

יתרונות

יתרון עיקרי אחד של פלטפורמת מדיה חברתית הוא ההזדמנות שהיא מספקת לשמור עם אנשים על קשר ולשתף בעדכוני החיים. זה שימושי במיוחד בהקשר של מערכת יחסים מרחוק.

 

היכולת לשמור על קשר עם בן / בת זוג מעבר לשיחות טלפון והודעות טקסט היא כלי עזר המאפשר לכל כך הרבה אנשים להמשיך לבנות את מערכות היחסים שלהם. אתרי רשתות חברתיות יכולים אפילו להיות דרך נהדרת לפתח מערכת יחסים או קשר חדש ולפגוש אנשים חדשים שאחרת לא הייתם יכולים לפגוש.

 

בנוסף ליצירת ובניית מערכות יחסים, המדיה החברתית יכולה אף לסייע בשמירה על הביטחון בזוגיות. תלוי ברמת הפרסום שהזוג מעוניין בה, דבר פשוט כמו עדכון מצב היחסים של חשבונות הפייסבוק הזוגיים יכול לעזור לתחושת הביטחון בתוך הקשר.

 

חסרונות

מצד שני, אם לזוג יש דעות שונות על שיתוף היחסים ביניהם בפומבי, זה יכול לגרום לבעיות מסוימות. אנשים עלולים להתעצבן אם הם מרגישים שבן הזוג שלהם לא מפרסם אותם בכלל או כמה שהם רוצים, וזה יכול לגרום לקונפליקטים בתוך מערכת היחסים. זה יכול אפילו להשפיע על ההערכה העצמית אם הם תוהים כל הזמן מדוע בן הזוג שלהם לא מציג אותם ברשתות החברתיות.

 

אחד החסרונות העיקריים של המדיה החברתית הוא אופיה התחרותי וההשוואתי. מכיוון שהאדם בוחר במה לפרסם, לעיתים קרובות רק החלקים הטובים ביותר בחייו (או מערכת היחסים שלו) מתפרסמים. זה יכול להיות כל כך מפתה להשוות את היחסים האישיים שלכם למה שמוצג בעדכוני הפיד; עם זאת, שום קשר אינו מושלם למרות מה שמוצג ברשתות החברתיות.

 

התמונות המשותפות לא תמיד מייצגות את המתרחש מאחורי הקלעים. זה יכול להזיק כשנראה כאילו חייהם של כולם מלאים במערכות יחסים וחוויות מושלמות כאשר במציאות הם פשוט מפרסמים את נקודות השיא ומשאירים את החלקים הלא כל כך מושלמים לעצמם.

 

מאמר זה נכתב על ידי באניבו חנות סקס.