המשמעות של להיות אמא

המשמעות של להיות אמא היא כמעט אינסופית. היא מגוננת, מלמדת משמעת והיא גם חברה טובה. אמא היא אוהבת ואלטרואיסטית, כזו שמוכנה להקריב רבים מרצונותיה וצרכיה עבור צרכיהם של ילדיה. אמא עובדת קשה כדי לוודא שהילד שלה מצויד בידע, בכישורים וביכולות להפוך אותו לאדם מוכשר. להיות אמא זו אולי העבודה הכי קשה והכי מתגמלת שאישה תחווה אי פעם.

 

אהבה ללא תנאים

מיום היוולדו, הילד יבחן את סבלנותכן. לא משנה מה הוא עושה או אומר, להיות אמא זה אומר שאת תאהבי את ילדך ללא תנאים. ילדים שמקבלים אהבה ותשומת לב מאימם נוטים פחות להתאהב במישהו שמציע לכם אהבה עם תנאים בשלב מאוחר יותר, בין אם מדובר בבקרת התנהגות או בהתעללות. הראו לילדכן כמה אתן אוהבות אותו בחיבוקים ונשיקות. הקשיבו לילדכם כשהוא מספר מה עבר עליו היום, שחקו איתו ושימו לו פתקים בקופסת ארוחת הצהריים שיזכירו לו כמה אתן אוהבות אותו.

 

בטיחות וביטחון

כשאישה נכנסת להריון, באחריותה לספק סביבה בטוחה לתינוקיה הגדלים. אחריות זו מתחילה ברגע שהיא הופכת לאם, וזה כולל להבטיח לילדיה גג מעל לראשם כדי להרחיק מפלצות בלילה ואת כל מה שביניהן. הקניית סביבה בטוחה לילדיכם מגנה עליהם מפני התעללות ופגיעה מצד זרים, כמו גם עזרה בהגברת ההתפתחות הנפשית והרגשית שלהם. הקפידו על סביבה בטוחה ובריאה עבור הילדים על ידי הפחתת הסיכונים והלחץ וכן פיקוח עליהם.

 

הוראה ומשמעת

להיות אמא פירושו להיות שם כדי ללמד את הילדים חוקים ותפקידי חיים חשובים, החל מלהיות בני אדם אמפתיים וכלה בללמוד כיצד להיות אחראים למעשים של עצמם. כשילדיכם גדלים, הם עומדים בפני מתקפה של מחשבות, דעות וערכים שונים דרך חבריהם, סרטים שהם צופים בהם, האינטרנט, הטלוויזיה והמגזינים השונים. מומלץ שתדריכו נכון את ילדיכם כך שיבינו את המטרות והערכים שלהם בחיים וכן תלמדו אותם את החשיבות של חינוך, נימוסים ועוד. אימהות זה גם להקנות מיומנויות שיועילו לילדים בכל חייהם בבית הספר, בעבודה ובחיים בבית.