היין האדום הטוב ביותר לבריאות: מה לשתות ולמה זה טוב לך

ידוע כי יין אדום הוא אחד המשקאות האלכוהוליים הבריאים ביותר שאדם יכול לצרוך; חובבי יין אוהבים לעתים קרובות לציין שלכוס יין אדום ביום יש השפעות חיוביות רבות על בריאותנו. עם זאת, האם אנו באמת יודעים מהו היין האדום שהופך אותו למיוחד כל כך?

 

ישנם מספר אלמנטים בתוך בקבוק אדום שטוב לך, אך מצד שני, לא כל היין האדום שווה מבחינה זו. הסברנו בעבר את היתרונות הבריאותיים של יין דקל, אבל מה עם האדום הפופולרי הרבה יותר?

 

לאורך מאמר זה נפרט את כל הדרכים בהן יין אדום יכול לעזור לך להיות בריא יותר. זה כולל את היתרונות לגוף שלך ואפילו את המחלות שהוא יכול לסייע במניעתן. כמו כן נסביר את הכימיקלים והמרכיבים הספציפיים בתוך בקבוק אדום התורמים לבריאות טובה, ולבסוף נמליץ על היין האדום הטוב ביותר לבריאותך. יש כל כך הרבה מה ללמוד בכל הנוגע ליתרונות הבריאותיים של יין אדום, אז בואו נקפוץ ליתרונות המפתיעים לטובה של המשקה האהוב עלינו. המומחים של קרוב ליין-  מקררי יין, ריכזו עבורכם את המידע.

מה הופך יין אדום לטוב לגוף?

מלבד הטעמים הטעימים והעושר הארצי, מהו היין האדום שבעצם מועיל לבריאותנו? ישנם כמה כימיקלים וחומרים מזינים ביין אדום המועילים לנו בדרכים שונות, המתפתחים בתהליך ייצור היין, או שמקורם בצמחים שמקורם יין אדום. תרכובות צמחיות אלה, או פיטוכימיקלים, יכולות לסייע לגופנו לפעול טוב יותר כאשר הוא נצרך ביין אדום.

נוגדי חמצון עוצמתיים

נוגדי חמצון מוזכרים תמיד כאשר דנים ביתרונות הבריאותיים של יין אדום, הוא מפורסם בתכונותיהם המגינות על התאים. נוגדי חמצון עוזרים לגוף שלך להילחם ברדיקלים חופשיים, שפוגעים בתאים שלנו. רדיקלים חופשיים מיוצרים בחמצון ויכולים לגרום לתגובות מזיקות בגופנו. במקרים הגרועים ביותר, זה יכול לכלול גידול גידולים וסרטן. נוגדי החמצון ביין האדום מסייעים במניעת היווצרות רדיקלים חופשיים, מסייעים במניעת חמצון ועוצרים את השפעותיהם המזיקות.

 

רזברטרול ותיולים הם נוגדי חמצון השופעים בטאנינים ביין אדום. רזברטרול, נוגד חמצון של פוליפנול ביין אדום יכול להועיל גם לבריאות הלב. חומר כימי זה יכול לסייע בהגנה על רירית כלי הדם בלבך ולהפחתת הכולסטרול. נוגד החמצון רזברטרול מגיע מקליפת הענבים המשמשים בתהליך ייצור היין. מכיוון שיין אדום מותסס בקליפות ענבים הרבה יותר מיין לבן או אחר, רמות הרזברטרול גבוהות בהרבה.

 

פלבנואידים הם הסוג הנפוץ ביותר של נוגדי חמצון המצויים ביין אדום. אלה נמצאים ביינות האדומים הבריאים ביותר; רזברטרול הוא פלבנואיד. אחרים כוללים קטצ'ינים, אנתוציאנינים וקוורצטין; הם באים מענבים ופירות יער. פוליפנולים הם אחד הפלבנואידים העיקריים ביין אדום וחלק גדול מדוע המשקה הזה נחשב טוב עבורך.

 

התרכובת התזונתית של פוליפנולים הוכחה כמסייעת להילחם בסרטן ולהפחית דלקות, בין היתרונות המרגשים האחרים. בנוסף ליין אדום, ניתן למצוא פוליפנולים בתבלינים כמו כוכב אניס ושוקולד מריר עם ריכוז גבוה של פוליפנולים.

 

פלבנואיד נוסף שאנו מרוויחים ממנו בעת שתיית יין אדום הוא פרוקיאנידין, שעשוי לסייע בהגנה על הלב ועל מערכת הלב וכלי הדם. בנוסף לעובד כנוגדי חמצון, נחשב פרוקיאנידין לחסום ניטרוסמינים (שהם מסרטנים), להגן על תאים בריאים ולעבוד עם ויטמין C כדי להוריד את הסיכון לסרטן השד.

 

קשור: סוגי היין הטובים ביותר ליישון.

 

כיצד יין אדום מועיל לבריאותך?

אז תדע שאתה יודע מה זה ביין אדום שיכול להיות בריא לגופנו, הגיע הזמן לברר מה בדיוק התרכובות האלה עושות. ישנם מספר תחומים בהם אנו יכולים לכוון יין אדום בכל הנוגע לבריאותנו, כולל בריאות הלב, רמות הסוכר בדם, ועוד. המשך לקרוא כדי לגלות כיצד שתיית יין אדום יכולה לעזור לך להיות בריא יותר.

 

היתרונות של יין אדום בנוגע לבריאות הלב וכלי הדם שלנו ידועים למדי, מכיוון שהם יכולים לעזור לליבנו במספר דרכים. התרכובות רזברטרול, פוליפנולים וקוורצטין עוזרות להילחם בהצטברות רובד בעורקים ויכולות לסייע בהורדת כולסטרול גבוה ולחץ דם גבוה. הקוורצטין הפלבנואידי בפרט המצוי ביין אדום יכול לעזור להרפות עורקים ולמנוע מתח תאים, ולהוריד את לחץ הדם שלך.

 

רזברטרול עשוי לסייע במניעת נזק לכלי הדם, וגם להפחית ליפופרוטאין בצפיפות נמוכה (LDH) הנחשב כולסטרול "רע". בנוסף, רזברטרול נחשב למניעת קרישי דם. כמה מחקרים מראים כי פוליפנול זה יכול להוריד את הסיכון לדלקות ולקרישת דם, מה שמוביל להורדת הסיכון למחלות לב. נוגדי חמצון ביין אדום נקשרו גם להעלאת רמות הליפופרוטאין בצפיפות גבוהה (HDL), הכולסטרול ה"טוב ", וגם הגנה מפני הצטברות כולסטרול.