האם כדאי לכם להלוות לילדיכם כסף לתשלום מקדמה על משכנתא?

ישנם יתרונות וחסרונות בלעזור לילדיכם לקנות בית.

 

הריביות הנמוכות מאוד גורמות לנו לחשוב שזה זמן נהדר לרכוש בית חדש. למרבה הצער, ערכי הבתים עלו גם בגלל ביקוש רב והיצע מוגבל.

 

כשבתים הם יקרים כל כך, רבים מהאנשים שמתכננים לקנות את הבית הראשון שלהם יתקשו לעמוד בתשלום המקדמה – גם אם הם יוכלו לקבל משכנתא בריבית סבירה בעזרת אחד מיועצי המשכנתאות של חברת מסלולים.

 

אם הילדים שלכם רוצים לקנות בית, אתם יכולים לעזור להם להגשים את החלום הזה. אבל לפני שאתם עושים זאת – יש כמה דברים שכדאי לכם לשקול:

המלווים ירצו לדעת מאיפה הכסף

כשמלווים מעריכים בקשה למשכנתא, הם מסתכלים על החובות של הלווה ביחס להכנסותיו. אם תלוו לילדיכם כסף, הם יצטרכו לחשוף זאת בפני המלווה שלהם, כך שניתן יהיה לאמוד את היחס בין החוב להכנסה שלהם.

 

יחס גבוה הוא דגל שחור עבור מלווים. אם ילדיכם נמצאים במצב זה, אולי עדיף לשתוק לגבי עזרה בהלוואה. זה לא רעיון טוב.

אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להתפשר על המצב הכלכלי שלכם

עזרה בהלוואה לילדיכם היא אפשרות רק אם תוכלו לעשות זאת מבלי לסכן את העתיד שלכם. אינכם רוצים לפגוע בכספי הפרישה שלכם כדי לעזור להם לתת תשלום מקדמה.

 

כמובן, אתם עלולים להרגיש שההלוואה אינה מהווה בעיה מכיוון שאתם בטוחים שילדיכם יחזירו לכם את הכסף. אך דברים בלתי צפויים עלולים לקרות. הם עלולים לאבד את מקום עבודתם, או להפוך לנכים ולא להיות מסוגלים לעבוד לתקופה מסוימת או לצמיתות. אתם יכולים להגיע למצב כלכלי קשה אם הלווית להם כסף שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם להפסיד.

אתם לא רוצים לסכן את מערכת היחסים שלכם

הלוואה עלולה להזיק במספר דרכים. ילדיכם עלולים לחוש אשמה בכך שהם חייבים לכם, מה שעלול להשפיע על מערכת היחסים שלכם. או אם הם לא מחזירים לכם, אתם בטח כועסים שהם ניצלו את האמון שלכם לרעה.

 

הדבר האחרון שאתם צריכים הוא להתנכר לילדיכם בגלל כסף, אז חשבו ברצינות רבה אם ההלוואה שווה את הסיכון הזה.