צורתו של יהלום

בעוד שכמעט כל אחד מאיתנו יכול לזהות יהלום בחיתוך עגול די באופן מיידי (זהו החיתוך הנפוץ ביותר עבור טבעות אירוסין והוא נחשב לתקן קלאסי עבור טבעת יהלומים), קיימים עוד מספר חיתוכים שונים שעשויים להציע לכם מאפיינים ייחודיים יותר. בתור התחלה, האבן שלכם יכולה להיות עמוקה או רדודה, אבל הפרופורציות הנכונות נמצאות אי שם באמצע כדי להבטיח זוהר מקסימלי. 

 

אז, ישנן צורות שונות של חיתוך. הנה כמה מהסוגים הפופולריים ביותר, ולמה אתם יכולים לצפות מהייחודיות שלהם:

 

  1. חיתוך עגול. כאמור, זהו החיתוך המסורתי ביותר, בעיקר משום שהוא נותן את הניצוץ והברק הגדולים ביותר של האבן שלכם. זה גם נושא שנחקר הכי הרבה עד כה, ולכן קיימים כבר חישובים מתמטיים מדויקים שנועדו להבטיח עומק וסימטריה תקינים של היהלום.

 

  1. חיתוך הנסיכה. חיתוך זה הוא השני לחיתוך העגול, הן מבחינת הביקוש והן מבחינת הברק והניצוץ. חיתוך זה הוא בדרך כלל בצורת ריבוע (אם כי זה יכול להיות קרוב יותר למלבן), מה שהופך אותו לאלטרנטיבה יפה לחיתוך העגול, שכן הוא עדיין יכול להיות פחות או יותר סימטרי. אבל, בגלל הדרך שבה מבצעים את החיתוך, אפילו אבנים חסרות צבע עשויות להראות קצת צבע בפינותיהן.

  1. חיתוך אמרלד. ליהלומים אלה יש חיתוך מלבני (החלק התחתון של האבן) שנותן להם מראה של שולחן פתוח (פנים האבן). זה מה שעושה את החיתוך הזה למעולה, שכן יש לו יכולת להציג אבנים עם בהירות טובה במיוחד.

 

  1. חיתוך מרקיז. היופי של חיתוך זה הוא שהוא יכול לעשות את הטוב ביותר עבור יהלום במשקל נמוך בכך שהוא נראה גדול יותר מאשר אבנים אחרות באותו משקל. זוהי בחירה טובה עבור נשים עם אצבעות ארוכות, כי מימדים אלה עוזרים להדגיש את תכונות החיתוך.

 

  1. חיתוך לב. יש מעט מה לומר כדי להמליץ ​​על חיתוך זה, מלבד הסימבוליזם הברור שהוא מגלם. אין לו יתרון על פני חיתוכים אחרים, למרות שהוא עשוי להיות פחות יקר.