סובלים מתסמינים של בריחת שתן? בדקו את עצמכם

מיתוסים על בריחת שתן

בריחת שתן משפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם, אך רובם לא רוצים לדבר על זה. למרות שזו בעיה שכיחה, בריחת שתן יכולה להיות נושא מביך מאוד לשיחה. אנחנו כאן כדי לשנות את זה ולתקן את התפיסות השגויות. מכיוון שמידע רב על כך מועבר מפה לאוזן, יש הרבה מידע מוטעה על בריחת שתן. אנו מביאים לכם מיתוסים על בריחת שתן, אמת ושקר.

 

מיתוס מס' 1: זה לא עניין גדול, זה לא כל כך רציני.

שקר. בריחת שתן היא עניין גדול. זה יכול להיות מבוכה בציבור, או בעבודה. בריחת שתן יכולה לגרום לנו לרצות להימנע מלצאת מהבית, לקיים אינטראקציה חברתית ויחסים אינטימיים. זה יכול להוביל לגירוי בעור, חרדה, בדידות ואפילו דיכאון. בריחת שתן יכולה להשפיע לרעה על איכות חיינו עד לנקודה שבה היא שולטת בהם. אלה חייכם ובריאותכם – עליכם לפנות לעזרה אם אתם סובלים מדליפות משלפוחית ​​השתן או מהמעי. האמת על בריחת שתן היא שזה נושא בריאותי שיש לקחת אותו ברצינות, וניתן לתקן אותו.

על מנת להתמודד עם הבעיה, מומלץ להשתמש באמצעי ספיגה שונים, כגון: חיתולים למבוגרים, תחתונים סופגים, פדים ועוד.

 

מיתוס מס' 2: זה קורה רק לקשישים.

שקר. בריחת שתן יכולה לפגוע באמהות צעירות, נשים נטולות ילדים, בני נוער וגברים. תפיסה מוטעית נפוצה נוספת היא כי בריחת שתן משפיעה רק על נשים. אבל באמת, בריחת שתן ודליפות מהמעי יכולות להשפיע על גברים ונשים כאחד, ועל אנשים בכל הגילאים. סביר להניח כי בריחת שתן מתרחשת לרוב אצל קשישים, מכיוון שהשרירים נחלשים ככל שמתבגרים, ובגלל שפעמים רבות קשישים עשויים להיתקל בבעיות בניידות ואינם מסוגלים להגיע לשירותים. בריחת שתן נפוצה גם בקרב אנשים עם דמנציה.

 

נכון שבריחת שתן אצל גברים אינה נפוצה כמו בריחת שתן אצל נשים, אבל זה קורה למיליוני גברים. אחד הגורמים העיקריים לבריחת שתן אצל גברים הוא הסרת הערמונית כחלק מהטיפול בסרטן.

 

מיתוס מס' 3: אין מי שבאמת מבין את זה, כך שאתם לא יכולים לספר לאיש.

למרבה הצער, זוהי תפיסה שגויה מאוד. אנשים הסובלים מבריחת שתן לא מספרים לבני זוגם או לחבריהם ומנסים להסתיר זאת כמיטב יכולתם. עם זאת, זו עובדה שבריחת שתן משפיעה על עשרות מיליוני אנשים. בנוסף, המספר הזה עשוי אפילו להיות גדול מהדיווחים מכיוון שמעט מאוד אנשים מדווחים על הבעיה. בריחת שתן נפוצה יותר ממה שנדמה לכם. העניין הוא שאנשים פשוט לא מדברים על זה. זה עשוי להועיל לכם עם ההתמודדות שלכם כך שתוכלו להעלות את הבעיה בשיחה עם הקרובים לכם. הם כנראה מודאגים מהתנהגותכם, ומנסים להבין מה קורה ולעזור לכם. 

 

יש סטיגמה הקשורה לבריחת שתן. מלמדים אותנו מגיל קטן ללכת לשירותים בכוחות עצמנו ולשלוט בדחפים שלנו. אבל כשיש בעיה כמו בריחת שתן, אינכם יכולים לשלוט בדחפים. זה נושא בריאותי, ולא נושא בקרתי – אתם לא יכולים לשלוט בזה, אבל אתם יכולים בהחלט לקבל עזרה כדי לטפל בבעיה.