האם מפיצי ריח בטוחים לחתולים ולכלבים? 3 סיכונים ופתרונות

אז פיתחתם אהבה לשמנים אתריים או שמני ארומה, אבל עכשיו אתם תוהים אם זה בטוח לפזר את הריחות האהובים עליכם סביב חיות המחמד שלכם. היו הרבה דיונים על אם מפיצי ריח בטוחים עבור חתולים וכלבים, אבל אם תנסו למצוא תשובה באינטרנט, אתם יכולים בקלות לבלות שעות בקפיצה ממקור למקור. כדי לעשות את הדברים פשוטים יותר, רצינו לכתוב מאמר שעונה ישירות על השאלה אם מפיצי ריח בטוחים לחיות מחמד.

 

האמת היא שבעוד שיש כמה סיכונים בתחום חיות המחמד והשמנים האתריים, כמה פתרונות ואמצעי זהירות פשוטים הופכים כמעט את כל הסיכונים הללו לניתנים למניעה. רוב הבעיות הנגרמות על ידי שמנים אתריים נובעות משמנים באיכות נמוכה, מפיצי ריח באיכות נמוכה ושימוש לא נכון בשמנים עצמם. לבסוף, בעיות יכולות לנבוע משימוש בשמנים אתריים שחתולים וכלבים פשוט לא סובלים. אנו חושפים את השמנים הספציפיים האלה להלן.

 

כעת נסקור מקרוב כמה מהסיכונים הנפוצים הללו, כמו גם את הפתרונות הפשוטים למניעתם. הערה אחרונה אחת לפני שנתחיל, היא שתמיד חכם להתייעץ עם וטרינר אם אינכם בטוחים לגבי משהו הקשור לשמנים אתריים וחיות מחמד. זכרו: כשיש ספק – פשוט תשאלו!

מפיצי ריח וחיות מחמד: 3 סיכונים נפוצים ופתרונות פשוטים

ריח חזק מדי

אנשים רבים משתמשים במפיצי ריח כדי לשפר את הריח בבית, כמו גם את האווירה הכללית של הבית או העסק שלהם. עם זאת, חשוב לזכור שכלבים וחתולים רגישים הרבה יותר לריח מאשר בני אדם. זה אומר שגם אם הריח שלכם מריח לכם עדין, יתכן שזה יותר מדי עבור חיית המחמד שלכם.

 

אם אתם מודאגים מזה, הפתרון הפשוט ביותר הוא להשתמש במפיץ הריח בבית שלכם באזור שחיית המחמד שלכם לא יכולה לגשת אליו. אתם יכולים גם לבדוק שוב עם הוטרינר שלכם כדי לוודא שהריחות הספציפיים שאתם מפיצים הם בסדר עבור הכלב או החתול שלכם. פתרון נוסף יהיה שדרוג למפיץ איכותי יותר; כזה שמאפשר לכם לשלוט ברמת הניחוח שהמפיץ פולט. כך תוכלו להבטיח שאתם מפיצים ריח בבית בעוצמה המתאימה לחברים הפרוותיים שלכם.

מגע ישיר

הסיכונים העיקריים לבריאות בשמן אתרי עבור חיות מחמד נובעים ממגע ישיר (ליקוק, ספיגה בעור ובפרווה וכו') עם השמן עצמו. מגע ישיר של שמנים אתריים על עור של בעל חיים עלול לגרום לכוויות כימיות. אם נשפך שמן וחיית מחמד מלקקת אותו, עלולות להיגרם בעיות דומות.

 

אם חיית המחמד שלכם באה במגע עם שמן ישירות על העור או הפרווה שלה, שטפו אותה מיד עם סבון. אם חיית המחמד שלכם ליקקה או צרכה שמנים אתריים ישירות, או מתחילה להפגין תסמינים, עליכם להביא אותה לוטרינר בהקדם האפשרי. שמנים אתריים יש להרחיק מהישג ידם של חיות המחמד שלכם בכל עת, ואין להשאירם ללא השגחה. לבסוף: לעולם אסור למרוח שמנים אתריים ישירות על חיית המחמד שלכם מבלי להתייעץ עם וטרינר תחילה.

 

הדרך הבטוחה ביותר 

כפי שצוין לעיל, הדרך הבטוחה ביותר להפיץ שמנים עם חיות מחמד היא לבחור במפיץ איכותי המאפשר לשלוט בעוצמת הניחוח, כדי לא להציף את הכלב או החתול. רבים מהמפיצים שלנו באוויר קר כוללים בקרת ריח. שניים מהדגמים אפילו מאפשרים לכם להתחיל ולהפסיק דיפוזיה בטלפון שלכם באמצעות Bluetooth.

 

דרך נוספת להגביר את הבטיחות היא להשתמש אך ורק בשמני ארומה טהורים. שמנים אתריים זולים רבים בשוק מכילים תוספים או חומרי מילוי. לעומת זאת, אנו יוצרים תערובות שמן אתרי וארומתי ממקורות בטוחים ומתחדשים שאינם מכילים תוספים או כימיקלים מזיקים. השמנים שלנו מכילים רק 100% מרכיבים טבעיים לתועלת מירבית.

 

בסופו של דבר עליכם לעשות כמיטב יכולתכם כדי להימנע מהשמנים האתריים הבעייתיים המפורטים לעיל. בחרו במקום זאת בשמנים שהוטרינר שלכם ממליץ עליהם, או כאלה שאושרו שהם מרגיעים ולא בעייתיים (לבנדר, למשל).

 

למרות שקיימים כמה סיכונים קטנים בשימוש בשמנים אתריים סביב חיות המחמד שלכם, אנו מקווים שעכשיו ברור לכם שניתן להפחית אותם על ידי שילוב השלבים הפשוטים שלמעלה. בחרו במפיץ ריח המאפשר לכם לשלוט בעוצמת הניחוח, אולי אפילו להשתמש בו בחדר ללא חיית המחמד שלכם בו אם אתם מודאגים במיוחד. בחרו גם בשמנים טבעיים באיכות גבוהה, הידועים כבטוחים, והימנעו מאלה המפורטים לעיל שעלולים להיות בעייתיים עבור בעלי חיים. לעולם אל תמרחו שמנים ישירות על חיית המחמד שלכם מבלי להתייעץ עם וטרינר. בעקבות השלבים הללו, אתם וחיות המחמד שלכם יכולים ליהנות מהיתרונות הרבים של שמנים אתריים בבטחה מרבית.